Tele a busz.
Örülsz. Lett helyed. Ülsz a közepe táján, el se indultatok, de már van vagy 25 fok. Vetkőzöl. Nem érted azokat, akik kabátban ülnek végig. Hogy bírják? Hogy nem sülnek meg?
Néhányan állnak, de alapvetően nincs tömeg. Hát persze, azért jöttél kettővel korábbival, hogy elférj.
Fiatal srác sporttáskával. Persze, hogy melléd áll be. Két kötelező szót vált az ismerősével, majd áll harminc percet némán.
Melletted a kiscsaj már bedugta a fülest, már kizárta a külvilágot. Lágy zene hallatszik a fülhallgatóból, inkább kellemes, mint zavaró. Tanul. Nem érted, hogyan tud zene mellett tanulni - neked sosem ment. A kommunikációs folyamat tényezői. Ironikus és egyben ideális téma, egy magyartanár mellett a buszon.
Oldalt, hátul halk beszélgetés. A fő téma a hétvége, az új hét, az iskola. Menőcsávó vagánykodik: vele ilyet csináltak volna, felgyújtja az osztályt, a tanárt, az iskolát. Elmosolyodsz Látod pár év múlva árut feltölteni. Mellette a kislány nagyokat kacag. Zajlik a pávatánc. Tetszik neki a lazaság, a teszek a világra hangulat. De azért kész a leckéje, tanul és mindig ötöst kap.
Reggel van. Hétfő reggel egy átlagos buszon. Semmi nem történik.
I.L.
#majdholnap #il365
A kép forrása/Source of the image: https://www.programfurkesz.hu/kozlekedes/2019/a-knykk-autobuszberleteit-is-elfogadjak-a-mav-start-kijelolt-jaratain/
A projektről: https://majdholnapblog.blog.hu/2019/05/16/egy_ev_820